Surówka z pekinki z czerwoną fasolą

Niesamowicie prosta i szybka w przygotowaniu surówka, która jest doskonałym dodatkiem obiadowym. Może występować też samodzielnie, ale ja akurat bardzo lubię ją przygotowywać do drugiego dania :)
Taką surówkę robi często moja Mama, to od niej pomysł.
Napisałam surówka, bo tak ją w domu nazywam. Choć wymieszanie z majonezem powoduje chyba, że staje się sałatką? :)  surówka czy sałatka - ważne, że pyszna! :)
Cebulę czerwoną można zastąpić białą, ja lubię z czerwoną, bo sałatka nabiera wtedy też trochę koloru.
W składnikach nie piszę o soli, bo ja już solą nie doprawiam. A to dlatego, że fasola jest trochę słona -sól stosowana jest do konserwacji i choć odlewamy słoną zalewę, fasola, która w niej się moczyła jest słona.


Składniki:

1 średnia kapusta pekińska
1 puszka czerwonej fasoli
1 duża czerwona cebula
2-3 łyżki majonezu
pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Kapustę pekińską siekamy (ja zawsze zdejmuję i wyrzucam pierwsze liście). Czerwoną fasolę odsączamy z zalewy i wsypujemy do kapusty. Dodajemy posiekaną czerwoną cebulę, przyprawiamy pieprzem, mieszamy z majonezem i gotowe :)



Zobacz także:

8 komentarze

  1. Uwielbiam takie proste surówki, zwłaszcza gdy reszta dania jest bardziej pracochłonna to surówka musi być szybka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Ale lubię szybkie surówki nawet jak całe danie jest szybkie :) chyba nawet wtedy jeszcze bardziej! :)

      Usuń
  2. Fajne połączenie, widzę łyżkę aluminiową...ha, też mam ..jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wygrzebałam je u Mamy i zachowałam specjalnie ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam czerwoną fasolę w takiej postaci. Jedynie z innymi warzywami, w sałatkach jestem wstanie ją zjeść. Ma mnóstwo pełnowartościowego białka, żelaza, cynku i innych minerałów. Warto ją jeść!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wieki nie robiłam takiej surówki. Do swojej dodawałam jeszcze kukurydzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja fasolę lubię nawet solo ;) zawsze ciut podjadam jak otworzę puszkę ;)
    Z kukurydzą też jadłam :) czasem Mama dodaje, ja robię zazwyczaj tą prostą wersję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram