Lody kajmakowe (tylko 2 składniki, ekspresowe!)

Po przygotowaniu pierwszych lodów (kawowe, z 3 składników), postanowiłam jeszcze uprościć przepis i pomijając kawę składników jest już tylko dwa ;)  wykonanie lodów jest banalnie proste, a smak... doskonały! Z takiej porcji wyszło mi litrowe pudełko lodów, starczy na długo (chyba, że lubicie tak jak my to na krótko;)).
Spróbujecie? Zapewniam, że warto, a już prościej być chyba nie może! Dziś sobie tymi lodami słodziłam ten jakże ponury dzień ;)


Składniki:

1 puszka (460g) masy kajmakowej o smaku tradycyjnym (można użyć skondensowanego, ugotowanego mleka)
500 ml śmietany 36% deserowej

Sposób przygotowania:

Dobrze schłodzoną kremówkę wlewamy do miski (miska może być też schłodzona, śmietana lepiej się ubije) i ubijamy na prawie sztywno. Gdy już zacznie tężeć stopniowo (łyżka po łyżce) zaczynamy dodawać masę kajmakową, cały czas miksując, by dobrze połączyć całość. Po wyczerpaniu składników i dokładnym wymieszaniu przelewamy masę do zamykanego szczelnie pojemnika do zamrażania i chłodzimy. Lodów nie trzeba mieszać, po zamrożeniu dają się łatwo nabierać łyżką :)



Zobacz także:

2 komentarze

  1. Rewelacyjne, pyszne, wyśmienite lody !!! Lubię lody o każdej porze roku, nie miałam pomysłu co zrobić z napoczętą masą kajmakową ( pod wpływem chwili kupię, zjem trochę samą a potem leży w lodowce). Lody banalne i proste w wykonaniu to fakt, ale są pyszne i to jest najważniejsze :) Powrócę do przepisu, smaczny deser, Dawid nawet wylizał talerzyk hihi :D P.S później prześlę zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram