Pączuszki serowe z bananowym nadzieniem (bez drożdży, ekspresowe)

Pyszne pączki, które za sprawą nadzienia stają się wręcz doskonałe! Cały ich urok polega na tym, że są okrągłe, pomimo, że na olej trafiają z łyżki (okrągłej) i w formie kleksa (zaskoczyło mnie to, a jednocześnie zachwyciło!). Ciasto robi się w czasie rozgrzewania tłuszczu-dla niezapowiedzianych gości idealne!


Składniki:

Pączuszki:
250g serka mascarpone
3 jajka
2 i 1/3 szkl. mąki pszennej luksusowej
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego (u mnie greckiego)
3 łyżki drobnego cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 kieliszek wódki (lub spirytusu)
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
olej rzepakowy do smażenia

Nadzienie:

1,5 banana
1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego (u mnie greckiego)

Dodatkowo:
cukier puder do oprószenia

Sposób przygotowania:

Do miski wkładamy mascarpone, dodajemy 2 łyżki jogurtu naturalnego, jajka i oba cukry. Całość miksujemy na gładką masę, wtedy dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia (najlepiej je przesiać) i alkohol (by przy smażeniu nie chłonęły dużo tłuszczu). Ponownie miksujemy do dokładnego połączenia - ciasto powinno być gładkie i gęste.
W garnku rozgrzewamy olej do smażenia. Okrągłą łyżkę maczamy w zimnym oleju (by ciasto się do niej nie przyklejało), nabieramy porcję ciasta, wycieramy brzeg strącając nadmiar i wkładamy na dobrze rozgrzany tłuszcz. Pączuszki od razu powinny się obrócić na drugą stronę - to chyba dzięki temu potem tak pięknie rosną w piłeczkę :) Smażymy z obu stron na dosyć mocno złoty kolor (obracamy delikatnie trącając). Usmażone wykładamy na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, by odsączyć nadmiar oleju.
Banany obieramy ze skórki, dzielimy na mniejsze kawałki i dodajemy pozostałą łyżkę jogurtu naturalnego. Blendujemy na gładki krem.
Przestudzone pączuszki za pomocą tylki do nadziewania i rękawa cukierniczego napełniamy kremem bananowym. Na talerzu posypujemy cukrem pudrem.





Zobacz też mój przepis na Pączki z dżemem (wycinane szklanką)

https://kolorowyprzepisownik.blogspot.com/2017/02/paczki-z-dzemem-od-szklanki.html


Przekąski kibica na Euro 2016

Zobacz także:

4 komentarze

  1. Pyszne! dawno juz takich nie robiłam, najwyższa pora je powtórzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W karnawale gościły u mnie, teraz też muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. te pączusie są rewelacyjnie puszyste i nawet bez nadzienia są kapitalne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak... pyszne :) bez nadzienia robiłam już też kilka razy, bo czasem Córcia prosi "Mamunia, zlób te małe pąciusiecki" :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram