Sałatka awaryjna z ananasa, kukurydzy i selera

Przepis na tą sałatkę w zeszycie mojej Mamy jest odkąd pamiętam. To takie koło ratunkowe na wypadek niezapowiedzianych gości, bo 3 główne składniki zawsze w szafce są. Majonez w lodówce też.
Sałatka jest w zasadzie na słodko, ale sól i pieprz fajnie łamią smak, a można też dodać kawałki chudej wędliny (szynka, polędwica sopocka) i/lub żółtego sera czy ugotowane jajka - otrzymamy zupełnie nową sałatkę :)


Składniki:

1 słoik selera konserwowego
1 puszka kukurydzy
1 puszka ananasa krojonego
2 łyżki majonezu
sól
świeżo zmielony pieprz

Sposób przygotowania:

Seler konserwowy odciskamy, kukurydzę odsączamy z zalewy. Ananasa odsączamy na sicie z syropu (jeśli mamy w plastrach kroimy w kostkę).
Składniki główne przekładamy do miski, przyprawiamy świeżo zmielonym pieprzem (ja daję dość sporo) i szczyptą soli  - przyprawy mają za zadanie złamać słodki smak). Całość przed podaniem mieszamy z majonezem.



Zobacz także:

4 komentarze

  1. Ja dodaje do niej jeszcze kurczaka smazonego w gyrosie i jest to moja ulubiona sałatka, a przepis mam od mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodaję jeszcze gotowane jajka i merchew tez naciową konserwową.pyszna polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. W każdej wersji będzie smakowała super :) na szybko robię jak w przepisie, bo to chwila i sałatka na stole przed gośćmi stoi, ale jak mam trochę czasu i więcej składników to też kombinuję :)
    Wędlina, kurczak czy jajka lądują w niej często, ale z marchewką jeszcze nie próbowałam, dzięki za pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram