Lodowa kawa mrożona

Pyszna, mocno zimna kawa z delikatną pianką z rozpuszczających się lodów... Uwielbiam i piję nie tylko w upały, ale nawet zimą :) Polecam wszystkim kawoszom :)


Składniki na 1 dużą kawę:

200 ml mleka - mocno schłodzonego
2 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej
2 płaskie łyżki brązowego cukru trzcinowego (ew. może być kryształ)
3 łyżki lodów śmietankowo-czekoladowych (lub innych)

Sposób przygotowania:

Kawę wraz z cukrem rozpuszczamy w minimalnej ilości gorącej wody. Studzimy. Mleko przelewamy do wysokiej szklanki. Dolewamy do niego ostudzoną kawę. Mieszamy. Do tak przygotowanej kawy dodajemy lody.
Podajemy od razu, najlepiej do kawałka domowego ciasta :)
Kiedy lody się zaczną rozpuszczać utworzy nam się wyśmienita pianka :)



Zobacz także:

11 komentarze

  1. Pyszna, uwielbiam taką :) szkoda tylko, ze nie mogę sobie na nią pozwolić ze względu na chore gardło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu poczekaj aż wyzdrowiejesz lub aż kawa zrobi się ciepła :))) jak się lody rozpuszczą tworzy się super delikatna, kremowa pianka - i ciepła pyszna :))) przy małym dziecku zdarza mi się wypić "mrożoną" kawę na ciepło, bo nie mam czasu :)

      Usuń
  2. Rewelacja!!!! Wszystkie kawy zabieram ze sobą :D Twoją także :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, wcale się nie dziwię, bo też lubię :))

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam wypróbować :) przekonasz się, że jest taka jak napisałaś :D

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie :) jutro zamierzam ją zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) polecam i mam nadzieję, że dostanę zdjęcie?:) pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Cudowna!!!! Mniam mniam... Jako kawosz na pewno spróbuję na Lato!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) mam nadzieję, że (jak wszystkim;)) posmakuje, a ja dostanę zdjęcie efektu :)) pozdrawiam! :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram