Fale Dunaju

To ciasto bardzo dobrze pamiętam z dzieciństwa. Obok Królewicza i Bawolego Oczka ;) często pojawiało się na niedzielę czy święta. Jest pyszne i efektownie wygląda. A wykonanie dość proste.


Składniki:

Ciasto:
2 szkl. mąki pszennej
3/4 szkl. cukru  pudru
1 kostka masła roślinnego
6 jaj
1 cukier waniliowy
1 olejek rumowy
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
owoce z kompotu lub świeże

Krem:
1/2 litra mleka
1 kostka margaryny
1/2 szkl. cukru
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 cukier waniliowy

Dodatkowo:
gorzka czekolada

Sposób przygotowania:

Ciasto: Masło ucieramy z cukrem, dodając po 1 żółtku, mąkę wymieszaną z proszkiem i ubitą na sztywno pianę z białek. Ciasto dzielimy na 2 części, jedną wykładamy na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę (u mnie 25x36 cm). Do drugiej części dodajemy 2 łyżki wody i kakao, mieszamy, po czym wykładamy na jasne ciasto. Na wierzchu dość gęsto układamy owoce. Pieczemy około 45 minut w 180 stopniach.
Masa: Z mleka, cukru i mąki gotujemy budyń. Ostudzony stopniowo (po łyżce) dodajemy do utartej na puch margaryny. Gdy upieczone ciasto ostygnie nakładamy na nie krem. Oprószamy startą gorzką czekoladą.


Zobacz także:

10 komentarze

  1. Ale pyszności :-) uwielbiam to ciacho. Super Ci wyszło :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. to ciasto nigdy mi się nie znudzi, ale zdradź proszę, co to to "bawole oczko"? nie znam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bawole oczko to takie ciasto, w którym wiśnię czy śliwkę wkłada się do jasnego ciasta, formuje kulkę i układa na ciemnym cieście. Stąd "oczko", a czemu akurat "bawole" to nie wiem ;) Jest ciut więcej pracy, ale i to ciasto pojawi się u mnie w swoim czasie ;)

      Usuń
  3. Pamiętam jak moja mama robiła to ciasto, kiedy byłam mała :) To taki smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam zrobić to ciasto ale jakoś nie nadarzyła się jeszcze okazja.
    Jak pięknie i smacznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jeśli tylko ta okazja się nadarzy :) naprawdę warto, bo smak jest super :) ja je uwielbiam :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) miód na moje uszy! :D

      Usuń

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram