Bułeczki z serkiem "Pesto i rukola" i otrębami

Te bułeczki to był świetny pomysł! Smakują trochę jak grahamki, ale smak ten wzbogacony jest o serek kremowy pesto i rukola - miałam 2 różne serki Apetina i to był bardzo dobry wybór, aby wziąć właśnie ten! Są świetne do kanapek, a nawet same :) a wszystko dzięki temu, że zapomniałam kupić pieczywo na niedzielę... :)
Serki Apetina kupiłam, gdy postanowiłam wziąć udział w konkursie - niestety do tej pory brakowało pomysłu i czekały na "wenę" ;) co prawda konkurs jest na "danie z serkiem", a bułeczki to raczej nie danie.. ;) przez to nie wiem czy w ogóle będę zauważona z tym przepisem :) ale ja jestem z nich tak dumna, że w ogóle mi to nie przeszkadza :) bo jeszcze niedawno nie wiedziałam co to znaczy domowe pieczywo i jak je piec, a teraz staję przy kuchennym blacie i z tego co mam akurat w szafkach piekę pieczywo :)
P.s. dziś też upiekłam chleb "co się nawinie" ;)


Składniki na 12 bułeczek:

ok. 15 g świeżych drożdży
ok 1/2 szkl. ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
1 opakowanie serka kremowego Apetina "Pesto z rukolą"
1 jajko
1 żółtko
1 łyżeczka soli
2 i 1/4 szkl. mąki pszennej
1 szkl. otrąb pszennych

Dodatkowo:
1 białko
1 łyżka mleka
ziarna słonecznika

Sposób przygotowania:

Drożdże z cukrem rozpuszczamy w ciepłej wodzie. Gdy zaczną pracować dodajemy rozmieszany serek Apetina, jajko, żółtko, sól, przesianą mąkę pszenną i otręby pszenne. Wyrabiamy gładkie i elastyczne ciasto.
Miskę z ciastem przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (na około godzinę).
Brytfannę wykładamy papierem do pieczenia, z ciasta formujemy kuleczki wielkości piłeczki pingpongowej i układamy na papierze w 3-5cm odstępach. Ponownie odstawiamy do wyrośnięcia.
Wyrośnięte bułeczki smarujemy białkiem roztrzepanym z łyżką mleka i posypujemy ziarnami słonecznika (przed tymi czynnościami rozgrzewamy piekarnik do 190 stopni).
Brytfannę wstawiamy do piekarnika i pieczemy 15-20 minut (do zrumienienia skórki).
Bułeczki smakują zarówno ciepłe jak zimne :)




Dania z serkami kremowymi

Zobacz także:

2 komentarze

  1. Domowe, świeże bułeczki <3 Pycha!
    Pozdrawiam i w wolnym czasie zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) są tak pyszne, że jutro leci kolejna porcja :) specjalnie nie kupiłam dziś pieczywa i szczerze mówiąc coraz rzadziej je kupuję :)
      Zajrzę :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram