Gofry z truskawkami - jak z budki

Gofrownicę mam - ale używałam rzadko, bo przecież najwygodniej jest pójść do budki i kupić gotowe :) oboje z Mężem lubimy gofry, ale kupujemy je tylko przy okazji wypadów do Kazimierza Dolnego.
W domu robiłam kilka razy, za każdym razem inaczej, ale szału nie było :P wreszcie trafiłam na te (jak do tej pory) najlepsze! Z dwóch (jeśli nie trzech) przepisów skleciłam jeden i to bardzo udany - gofry smakują jak te z naszej ulubionej budki przy rynku w Kazimierzu Dolnym - miękkie w środku i chrupiące z zewnątrz :)


Składniki na 12 gofrów:

3 jajka
1/2 szkl. cukru pudru
1 cukier waniliowy
1 szkl. mleka
1 szkl. wody
3 szkl. mąki
1/2 szkl. oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatki: truskawki, bita śmietana, czekolada gorzka z pomarańczą

Sposób przygotowania:

Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka miksujemy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na gładką, jasną masę. Dodajemy mleko, wodę, mąkę, proszek do pieczenia, mieszamy, a następnie miksujemy do połączenia się składników. Dolewamy olej i miksujemy jeszcze około 3 min.
Na koniec dodajemy ubitą na sztywno pianę z białek i mieszamy delikatnie trzepaczką lub łyżką.
Nalewką wlewamy do nagrzanej gofrownicy odpowiednią ilość ciasta i pieczemy w zależności od mocy urządzenia od 5 do 8 min. Studzimy na kratce.
Podajemy jeszcze lekko ciepłe z dowolnymi dodatkami (owoce, bita śmietana, dżem, czekolada gorzka, nutella, cukier puder, itp.)



Zobacz także:

0 komentarze

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram