Likier kawowy - domowy

Domowe - najlepsze :) taki likier piłam kiedyś na babskim wieczorze. Poprosiłam koleżankę o przepis i zrobiłam dla siebie, ale za mało :) krótko mówiąc - trzeba dorobić :D


Składniki:

120 ml spirytusu
1 puszka masy krówkowej
1 płaska łyżka kawy rozpuszczalnej
250 ml śmietany 30% (kremówki)
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Sposób przygotowania:

Kawę rozpuszczamy w małej ilości gorącej wody (około 3 łyżki). Studzimy.
Do blendera wlewamy śmietankę, ekstrakt z kawy i ekstrakt z wanilii, dodajemy masę krówkową i dokładnie miksujemy. Na koniec dodajemy spirytus i jeszcze raz miksujemy, aż składniki się połączą.
Likier przelewamy do karafki/butelki i przechowujemy w lodówce. Do spożycia gotowy jest od razu, ale najlepiej poczekać kilka dni, żeby smaki się przegryzły.

Rady:
Zamiast masy krówkowej można użyć słodzonego mleka skondensowanego - należy je wtedy ugotować dzień wcześniej (przez około 2-2,5 godziny). Dlatego ja wolę gotową masę - skraca czas :)


Zobacz także:

0 komentarze

Dziękuję za wizytę i każdy pozostawiony komentarz :)
Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go! :) niech inni również zobaczą :)

Przygotowałeś potrawę wg mojego przepisu? Prześlij zdjęcie na adres e-mail: kolorowyprzepisownik@gmail.com, a ja umieszczę je na blogu :)

Instagram